Krevní cukr

Glykemický indexDR_Slim_vláknina glukomannan

Hladina krevního cukru v krvi by měla být vyrovnaná. Správná strava a interval mezi jídly cca 3-4 hodiny by měly stabilní hladinu cukru udržet. Pokud jíte jídlo s vysokým glykemickým indexem, uvolní se najednou velké množství cukru. Dojde tak k prudkému nárůstu a stejně tak prudkému poklesu. To vyvolá nerovnováhu v organismu, nejdříve nárůst energie a pak pokles, což s sebou nese podrážděnost, slabost, závratě a únavu.

Krevní cukr je měřitelný. Jednotkou je glykemický index (zkratka GI), což je bezrozměrná veličina, která udává rychlost využití glukózy tělem z určité potraviny.

Glykemický index

Velmi vysoký glykemický index (90-100): kukuřičné vločky, glukóza, maltróza, burizony, bílý chléb

Vysoký glykemický index (80-100) : banány, bílá rýže, mrkev, kukuřice, mango, vločky, ovesné otruby, brambory, rozinky, celozrnný pšeničný chléb. Potraviny s vysokým glykemickým indexem mají i vysoký podíl rafinovaných sacharidů a cukrů.

Středně vysoký glykemický index (50-80): laktóza, pomeranče, hrášek, černý chléb, ciróza, těstoviny, rýže basmati

Nízký glykemický index (30-50) :jablka, ječmen, hrášek, fazole-sušené, čočka, mléko, broskve, hrušky, celozrnný žitný chléb, jogurtzelenina s vlákninou

Velmi nízký glykemický index (pod 30): máslo, sýry, vejce, ryby, fruktóza, grep, maso, buráky, švestky, zelenina, soja

Co udrží stabilní glykemický index

Vhodná kombinace pro stabilní hladinu cukru v krvi je tedy kombinovat jídla s různými indexy. Potraviny, které se rychle tráví, mají střední nebo vysoký index, potraviny trávené pomalu mají nižší glykemický index.

Vláknina udržuje potravu déle v žaludku a ve střevech, udržuje tedy i déle stabilní hladinu krevního cukru. Vhodná potravina k udržení stabilní hladiny krevního cukru je vláknina. Např. psyllium, nebo vláknina glukomannan, což je vláknina, která má velkou schopnost mohutně nabobtnat. Podmínkou je, že vlákninu zapijete nejméně ¼ litrem tekutiny.

Vláknina Glukomannan byla v nedávné době podrobně prozkoumána.  Dr.Slim vláknina glukomannan pomáhá se spalováním tuků a tím kontroluje váhu. Mimo jiné reguluje krevní cukr a snižuje hladinu „špatného“ cholesterolu v krvi. Vlákninu glukomannan Dr.SLIM je vhodné zařadit při redukční dietě, při potřebě snížit cholesterol a na snížení pocitu hladu.

Evropská komise povolila tvrzení pro glukomannan

Glukomannan přispívá ke snížení hmotnosti.

Glukomannan (Dr.SLIM) v rámci nízkoenergetické diety přispívá ke snížení hmotnosti. Příznivého účinku se dosáhne při přívodu nejméně 3 g glukomannanu denně ve 3 dávkách nejméně po 1 g (2 tobolky), zapitých 1 – 2 sklenicemi vody, před jídlem a v rámci nízkoenergetické diety.Bylinářské koště čistící odkyselující bylinný čaj

Dr.SLIM s glukomannanem udržuje hladinu cholesterolu:

Glukomannan přispívá k udržení normální hladiny cholesterolu v krvi. Příznivého účinku se dosáhne při přívodu 4 g glukomannanu denně (6 – 7 tobolek rozdělit během dne, přijímat krátce před jídlem, hodně zapíjet vodou).

Bylinné tobolky na slinivku a cukr

Pokud dáváte přednost bylinkám, můžete působit na hladinu cukru v krvi např. pomocí bylinných tobolek Tobolky na slinivku a cukr.

Bylinné čaje na slinivku a cukr

Pitný režim je vhodné doplnit i popíjením bylinných čajů. Mohou to být různé čistící čaje, např. Bylinářské koště, nebo čaje zaměřené na posílení činnosti slinivky nebo na cholesterol.

Gemmoterapie na slinivku a cukr

Pokud dáváte přednost bylinným tinkturám, doporučujeme výtažky r pupenů, gemmoterapii.

Nejdříve pročistěte organismus gemmopreparátem z Břízy, která působí na játra, slinivku, ledviny. Potom užívejte např Lípu a posléze Ořešák.